dissabte, 5 de juliol del 2014

Nøgne ø

Una hora i mitja després he arribat a Nøegne ø, aquesta ø es difícil de promunciar, és com gutural acabant amb un so similar a una e... tant diferent al que diem per Mataró que si practico en ses no sabrà que possar-me quan arribi i demani la Nogne.

La primera cosa interessant és l'edifíci, una antiga central elèctrica al costat d'un riu que baixa amb força i molt soroll. La brewery es va crear al 2002, començant en un garatge, com altres projectes, i al 2006 es va traslladar aquí, ara ja tenen part dels fermentadors a un edifíci a l'altre costat del riu, i començen a pensar que cal buscar un nou espai.

Em reben amb els braços oberts, vaig coneixent gent però amb la meva memòria pels noms... i mentre espero al edvuard m'ensenyen l'edifici, a dalt el moli i magatzem de maltes i un espai per homebrewers (diuen que molta gent es fa la beer a casa), l'antiga maquinària amb fermentadors de 500l! La sala gran per fer cervessa amb les calderes, cubes, serpenti i 8 fermentadors de 5.000 litres i la maquinària d'embotellar. I peracabar la cantina i el petit laboratori per control de qualitat...

Es respira un bon ambient de treball, la gent va passant per la cantina mentre pel finestral es veu el tragineig que comporta estar embotellant i al mateix temps el "cleaning day" molta aigua i moltes mànegues per evitar possibles contaminacions... dilluns serà "brewing day". Em sento a gust, arriba l'edvuard i em pregunta que em motiva a venir... buff, difícil, però m'en surto... li explico la meva passió, parlem de l'sven, biercab, drunk, homebrewer, tastos,... i evidentment de la seva cervessa. M'explica la història de Nøgne ø, que actualment tenen 40 tipus diferents (25 que fan de forma continuada i 15 d'especials) i quedem que la meva feina serà simple, que estigui,miri, aprengui i si puc ajudar en algo perfecte!

Abans de marxar dono un cop de mà en preparar una comanda, per Barcelona, estic temptat en firmar una caixa a veure si arriba al Drunk! I descobreixo alguns secrets més; son 20 treballadors, fan sake, tenen 4 fermentadors més grans al segón edifici o un petit racó amb barrils de vi i wisky per madurar cervesses (nota al marge, cal provar una madurada aquí o a casa). De tornada a la cantina, un company (merda de memòria) em convida a tastar la Global Pale Ale (segona nota al marge, cal escriure tast al debirres i necessito vocabulary en anglès... amarg,.... aspre...) no se si és la cervessa o l'emoció del moment, però està que tomba!

Per avui poca cosa més, agafo la bici i desfaig els 23km. amb un somriure i xiulant... si no fos l'edat o el paisatge diria que semblo el Piraña. Tornada parant a arendal, informació turística i fish and ships al port i cap a la illa, de camí constato que labotiga està molt lluny!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada