dimecres, 9 de juliol del 2014

Brewering; filtering...

Un cop més toca fer km en bici, però ja ho diuen si l'objectiu motiva no es nota el cansament... Arribo a la brewery i vaig directe al molí,  però hi ha un parell de persones que no conec amb en Rune i decideixo tornar enrere. Un cafe i cap a la brewer platform. A la poca estona d'estar allà ve l'Edvard vol parlar amb tots uns minuts, el meu cap va ràpid desde "el què he fet?" al "no l'entendre". Resulta que vol informar que avui vindrà uma tele japonesa a fer un documental, i jo amb aquest pelos! i aprofita per donar benvinguda als practiqueros, vaja que no soc ni únic ni original!
De tornada a la plataforma se'm presenta l'Olaf, un mestre de  primaria  amb dos fills, homebrewer i que sol anar de tant en tant a ajudar i fer pràctiques.  El que deia, sóc molt original!  Es interessant parlar amb ell to impruve my english... i per descobrir el sou d'un mestre norueg,  potser cal fer un cop de cap!
Seguim treballant, avui vull parlar del filtratge, un cop tenim el pure del que parlava ahir ho passarem a una  altre tina amb un gran filtre al fons. Primer es fa circular sense extreure líquid (podem estar 10-20')fins que veiem q surt translúcid. A partir d'aqui iniciem el filtratge cap a la boilt tine. Aquest traspàs es lent,  i  mentre es fa anirem controlant la gravity... es a dir la quantitat de sucres (element capdal pel procés, ja que ens indica la quantitat d'alcohol que obtindrem del wort).
Avui torno a casa amb Olaf, m'estalvio bici i cansamemt, tarda ociosa,  la Janne ve amb una amiga, xerrem una mica el meu anglès no es molt bo però cada cop em sento més segur, em conviden a anar  a una festa en una illeta molt maca però queda descartat per que  no se a quina hora  tornaran, sopar  amanida i beer a la terrassa, xatejar una estona i cap al llit,  una avorridota semifinal m'ajuda a entrar en els meus somnis... sort que no he baixat al poble a veureelll...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada