dissabte, 12 de juliol del 2014

Final de setmana...

Sembla que no, però ja és divendres! I quin divendres, després del sopar d'ahir estic que no em puc ni despertar, però he quedat amb l'Olaf i no em queda més remei que fe un cop de cap... buff, avui costarà més del que sembla. Arribo a la carretera i m'adono que no hi ha bus tant aviat, tocarà fer dit i estic de sort un cotxe pare, va a treballar a Arendal, arribo just per que l'Olaf no marxi.
Aquest matí canviem d'estil, tocarà fer una white (de blat), però la setmana vinent ja us parlaré dels tipus que he vist fer. Avui encara ens queden parts del procés, ahir us vaig parlar del boil, un cop ha acabat aquest procés passarem tot el wort a una última tina on s'hi poden afegir, ja sense ebullició llúpols, herbes i especies per donar l'aroma definitiu a la cervesa, això ho farem amb una xarxa com si d'una gran infusió es tractés. També és el moment d'afegir un precipitant (portafloc per exemple) per fer la més nítida. Ara toca centrifugar bé per eliminar tots els restes i residus de malta, llúpol,...
A partir d'aquest punt la neteja passa a ser una obsessió, cal evitar qualsevol intrús que pot fer malbé tota la feina. Així doncs iniciarem el pas pel serpenti, cal que ràpidament passem dels més de 90· als 20· que requereix el yeast per treballar bé. Netejant i desinfectant tuberies, juntes, claus de pas i qualsevol element que pugui entrar en contacte amb el nostre projecte de cervesa.
Avui ha estat un dia llarg, de fet quan he pujat a la plataforma tenia la sensació que tot es movia! Però avui el Rune té ganes d'ensenyar-nos coses i ens fa treballar; preperar el molí per dilluns, endreçar i netejar el graner, netejar un fermentador, mirar densitats de les cerveses que estan als altres... tot i així em deixa marxar abans, dono gràcies a ser un simple practicant. Agafo la bici i lentamert desfaig el camí, torna a fer molta calor. Al arribar vaig directe al llit, toca migdiada reparadora... Al vespre poca cosa més, repasso que em queda de menjar, sopo, lectura i començo a planificar el retorn. He passat ja l'ecuador del viatge, m'agrada, aprenc iel gaudeixo, però començo a tenir ganes de trepitjar la meva terra, patir la nostra calor i compartir estones amb la meva gent...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada