diumenge, 13 de juliol del 2014

Coachsurfing o allotjament compartit...

Avui diumenge es preveu un dia plujòs, o almenys  amb núvols. Per tant es planteja un dia sedentari, em quedaré a casa, escriure, llegir, veure Lost en VOS,  preparar dinars... i una conversa interessant amb la Janne. Mig en anglès, mig en castellà i es que en part m'ha acollit per practicar el seu castellà.
Vaig prometre fa uns dies parlar de la modalitat d'allotjament que he triat, el Coachsurfing es a dir intercanvi de llit o sofà. A casa, fent conya,  en diem de llit calent... El plantejament és relativament simple, t'apuntes a una web ( https://www.couchsurfing.org/)i cerques qui està disposat a acollir-te aprop d'on vas... pot semblar una mica el pescar, envies 50 sol.licituds, rebras 10-12 respostes i potser 3-4 seràn positíves. A partir d'aquí triar ja que potser estan lluny, potsrt no poden tots els dies,... Per cert també hi ha l'aplicacció per mòvil.
Inicialment m'hi vaig llençar per poder avaratir l'estada però la veritable força d'aquesta forma de viatjar es seure a compartir una cervesa, un sopar,... amb la gent del país.  Conèixer la gent, aprende d'ells, que et mostrin com viuen, descobrir els seus petits racons o que t'ajudin a gaudir del seu paisatge.
En el meu cas vaig triar una casa en que podia estar tots els dies.  Amb gent que volia poder practicar el castellà. En algun momemt penso que he tingut sort però no ho crec, probablement va amb el taranna de la gent que s'spunta a això. Així he anat a parar a casa de la Janne, una noia de 37 anys, que m'ha acollit de maravella, em deixa habitaciò i bici. I amb absoluta confiança, de fet em deixa sol molts cops ja que està molts dies i moltes nits treballant. A més m'ha acollit i obert la porta a la seva família i als seus amics, cosa que em permet conèixer la forma de viure i sobretot practicar idioma! Creia que a la casa hi hauria la seva parella, però  es veu que fa poc que ho han deixat i un gat vell... que ja ha iniciat un altre camí.
Vaja, us deixo que es fa tard vull baixar al poble a veure final del mundial... la Janne m'ha dit que em.pujarà després quan surti de treballar, una mostra més de la sort, o no, que he tingut.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada