dimarts, 21 de novembre del 2006

Una escapada; Puigpedrós I

Aquest cap de setmana he pogut fer, sobretot perquè m’ho ham permès, una escapada a la muntanya. Aquesta ha estat doblement celebrada, primer de tot per que feia molts mesos (crec que uns dos anys) que no anava a trepitjar els Pirineus amb voluntat de pujar cim i a més perquè ha estat el primer cop que ho he fet en solitari i això suposa, en certa forma un repte personal.

En tot cas primer va tocar repassar revistes i llibres per decidir el lloc, desprès de descartar zones llunyanes com la Pica o la zona de Sant Maurici (no volia massa carretera) i de pensar en el sempre pendent Pedraforca... Em varen fer veure la opció de Malniu, i poder pujar al Puigpedrós i els Engorgs, probablement és prou adequat per les meves cames rovellades una ruta circular que sembla senzilla i que pot durar entre 5 i 7 hores.

Preparar la bossa, i la dificultat del comiat son els últims passos a fer... Ara si pujo al cotxe, poso the chieftains al CD i assec de copilot al Marc Parrot, en Pedro Guerra, Relk, Antonia Font i Marlango... a esperar el seu torn.

I faig quilometres, Granollers, Tona, Vic, Sallent, Puig-reig, Berga ... paro una estona, m’agrada fer quilometres, de forma calmada, mirant les llums, escoltant música, veient com camina el sol i com l’asfalt negre passa per sota teu, aquest moviment, aquesta calma, la música fa que els pensaments flueixin i llisquin, avancen i s’enllacen com ho van fent les carreteres al davant teu... però de tant en tant cal parar, un cafè o una cola i tornem-hi Cercs, el túnel, Bellver... paro i em menjo l’entrepà abans d’anar ara ja amb foscor cap a Meranges, i un cop allà pista (10 km!) i al final arribada desprès de 207 km a un parquing fosc, voltat de les muntanyes negres, i amb un cel ple d’estrelles d’aquells que enveges quan la llum de la ciutat no et deixa veure la ossa... amb aquesta foscor em costa localitzar la fosca figura del refugi... les veus d’algun “company” de nit m’orienten, la gent ja està sopant.

Foto: Vista Sud des del Puigpedrós, Cerdanya, Cadi Moixeró,...

1 comentari: