dilluns, 20 de febrer del 2006

Un estatut amb i per a les persones

Fa uns dies que es va arribar a un acord per tancar el Títol I de drets i deures de l’estatut. Aquest capítol ha estat al punt de mira de diversos sectors, partits de dretes (unió i el PP) que el titllaven d’intervencionista o l’església, per citar dos exemples, que posava el crit al cel (així juguen a casa) per que aquest capítol permetia la poligàmia, l’avortament i el matrimoni homosexual...curiós en critiquen l’intervencionisme però alhora no volen que l’individuo decideixi, paradoxes de la vida!

Dilluns al vespre ICV ha organitzat un acte de doble celebració, per una banda el 19 aniversari de la fundació d’ICV, per altra banda l’assoliment de l’acord sobre el capítol de drets i deures. ICV ha estat el gran garant polític d’aquesta part de l’estatut, donat que en un moment o altre tots els partits han estat disposats a deixar-lo caure, i aquest capítol és el recull de l’opinió de moltes persones i entitats, l’expressió del model de convivència que tots volem pactar. Aquesta tarda la taula ha estat una mostra d’això, una representant dels juristes, valorant l’aportació a la igualtat de gènere i a la llibertat de les dones per decidir per si mateixes, un de renovació pedagògica, les millores en la defensa del model d’educació i d’escola pública, una de les associacions de veïns, parlant entre d’altres del dret a l’habitatge i una del sindicalisme valorant els drets del treballador i els principis de cohesió social (renda mínima) que aporta la proposta d’estatut. Una taula plural, reflex d’un estatut plural.

5 comentaris:

  1. TANT DE BO...ARA CAL QUE ICV-EA FACI UN ESFORÇ UNITARI I QUE ESTIGUEM AL CARRER CONTRA EL PP I EN FAVOR D'UN BON ESTATUT I QUE ERC DEIXI DE CAPITALITZAR DESCARADAMENT LA MANI DE L'ALTRE DIA. CAL DEFENSAR L'ESTATUT AL CARRER I A LES INSTITUCIONS, AMB UNITAT POLITICA I SOCIAL, NO PAS AMB TANTS JOCS DE MANS ENTRE CIU I ERC I TANTES FOTOS AMUNT I AVALL. salut i revolta!

    ResponElimina
  2. àngel pagès dijo...
    hola S.O.S. un hacker o un feixista o un cybergamberro o senzillament un estupit ha suprimit i volatitzat el meu blog, les meves hores de creació, els meus arxius d'amics i centres d'interès, i una part de la meva vida escrita. El meu blog ha passat a millor vida. No existeix. Ni tant sols puc utilitzar la meva contrasenya ni el meu nom de bloger per signar. L'autor de la malifeta s'ho passarà bomba, però com deia el poeta "nos queda la palabra"

    11 març, 2006 10:48

    ResponElimina
  3. ostres angel...

    això és una gran putada! el autor s'ho deu haver passat molt bé...però ens deixa sense un dels blogs més inetressants que coneixia.

    El que segur que no coneixia era el teu tarannà lluitador, suposo que aviat ens donaras nova adreça

    ResponElimina
  4. salvat in extremis, he recuperat el blog amb nova adreça i confirmació de que ha estat un hacker...nova adreça, linka-la i ja està...http://www.jtatiangel.blogspot.com

    ResponElimina
  5. o sigui que ja tinc qui m'el salvi si em pasa, no?

    ResponElimina