dimarts, 13 de setembre del 2005

La perversió del sistema…

Avui m’he trobat a un amic, en Raul, m’ha dit que ha vist el meu blog i que potser de tant en tant hi faria un cop d’ull i fins i tot un comentari. He agraït el comentari, anima a escriure de tant en tant, ara l’he hagut d’avisar en el meu blog per fer comentaris cal donar-se d’alta com usuari de blogspot (un tràmit com qualsevol altre) i és una acció a consciència.

Utilitzo constantment internet, em serveix com element d’informació, de debat, de treball, de lleure, de comunicació, de participació, per comprar, per viatjar,... és a dir comença a ser un element imprescindible en el meu dia a dia. Tot i això com tot sistema té els seus defectes, costa corroborar les informacions, cerques quelcom i pots trobar-te amb webs no firmades que no pots saber d’on treuen la seva informació. Passeges per webs que permeten els fòrums oberts sense control, i no hem refereixo a censura, que eviti l’insult, la demagògia, la falsedat o la difamació. He arribat a veure webs de reconegut prestigi que basen les seves informacions en webs anònimes de dubtosa contrastació de la informació, iniciant articles dient segons publicava ahir la web.... a Canet hi ha embolic polític X.


És a dir estem davant d’un mitjà que si no hi ha primer un ús responsable, és a dir a consciència de no penjar informació corroborada, veraç, no demagògica i respectuosa amb la resta, i segon una administració ràpida que eviti aquests elements estarem matant el mitjà.

Un element interessant i preocupant és l’anonimat, interessant i positiu si és responsable aplicant criteris de respecte i d’informació contrastada .I preocupant i negatiu quan és fa servir per tirar la pedra i amagar-se, per insultar, per crear zitzània a organitzacions, famílies, amics...Massa vegades m’he trobat amb aquest últim escenari com per no permetre, en el meu cas i responsabilitat, l’anonimat, l’amagar-se en el meu petit espai d’internet.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada