divendres, 20 d’octubre del 2006

El meu carnet de Catalanitat!

Mas anuncia un sistema de crèdits perquè els immigrants “vagin obtenint avantatges a mesura que es van integrant a la nostra societat”

Aquest va ser el titular d’ahir i per molt que des de la web de CIU es miri de suavitzar els conceptes, encara i podem trobar la notícia original. Així podem recuperar aquestes perletes:

• ha anunciat des del barri del Raval de Barcelona un sistema de crèdits perquè els immigrants “vagin obtenint avantatges a mesura que es van integrant a la nostra societat”,
• (...) com més facilitats per obtenir determinats permisos de residència o accedir a algunes prestacions socials no bàsiques
• “ (...) d’aquí coses com conèixer la nostra cultura i la nostra llengua o aconseguir un contracte de treball en origen l’ajudaran molt gràcies al nostre sistema de crèdits”
Ja se que pel Sr Artur jo no dec ser immigrant, però ja que per una banda si mirem el meu arbre genealògic algun ascendent dec tenir que vingui de terres llunyanes i per altra pel dret a la igualtat amb que m’empara la constitució, demano que valorin els meus punts del carnet de Catalanitat... apunto algunes coses que crec que han de puntuar:

1. Conec el Català, fins i tot en el seu moment m’han donat un certificat convalidable amb el nivell C.
2. Parlo en català a fills, companya, família i amics... i en general no canvio quan em parlen en castellà (m’agrada la conversa bilingüe)
3. Compro llibres amb català, veig teatre català i en català, si tinc opció vaig al cinema en català i miro els dvd en català.
4. Miro TV3 ( i evidentment està al botó 3 del comandament) i escolto Catalunya ràdio (tot i que alguns cops em passo a Mataró Ràdio)
5. Llegeixo la premsa en Català, i el periòdic el trio blau.
6. Soc membre de la colla del Drac de Mataró.
7. Vaig tres o quatre cops a l’any a veure castells, i em poso a la pinya!
8. Escolto música en Català
9. Tots els meus contractes de treball els he aconseguit en origen (Catalunya)
10. Se qui és Dalí, Pla i Àngel Guimerà... per cert he vist Mar i Cel quatre vegades!
11. Participo de les Santes (festa major de Mataró, pels qui no ho sàpiguen)
12. Vaig a festes majors d’altres pobles.
13. He estat un cop a la Patum.
14. He vist i trepitjat, Montserrat, Runes de Tarragona, Sant Pere de Rodes, Poblet, Santes Creus, Ripoll, els volcans de la Garrotxa...
15. Crec que he estat, o passat, per les 41 comarques de Catalunya.
16. He pujat a més de tres cims del Pirineus (tot i que em faltaria la Pica d’estat i el Pedraforca, menys un punt), he caminat pel cap de creus, pel Delta, pel Montseny, Beseit, La serra de Prades...
17. Conec els principals personatges i moments històrics, des de Guifré el Pilós fins a Companys passant per Jaume I, Ferran el Catòlic o Ferrer i guàrdia, des de la conquesta de Mallorca o els Almogàvers fins a la proclamació de la república, passant per la revolució industrial, la guerra del francès o el 1714.
18. ...

Suposo que podríem seguir i seguir....

En tot cas per aquest i d’altres motius crec que puc garantir prous punts per començar a donar-me serveis socials no bàsics... em demano algunes cosetes:

1. Un abonament de transport públic anual, o al seu defecte un teletac gratuït que sona més lliberal.
2. El carnet i la quota del RACC gratis! Això em garanteix un servei mèdic telefònic privat i l’assistència a carretera i la llar.
3. Xecs serveis gratuïts per educació, sanitat i per pagar la hipoteca al meu banc... o seria millor que els donessin els diners directament als empresaris?
4. Un curs d’angles a l’EOI, fins arribar al First (així puc accedir després a la bonificació de la declaració, sinó per preu i temps no ho podré fer)
5. Un assistent o assistenta a casa per ajudar-me a les tasques domèstiques.
6. La entrada al cinema o al teatre, en català, a meitat de preu.
7. ...

5 comentaris:

  1. ok, t'hauré de creure i si cal aquest vespre li comento (estarà al acte central del Maresme)

    Tot i aixó no puc identificar ni matricula, ni la persona que en surt... o sigui que he de creure en la paraula del teu amic per no pensar que és el cotxe d'en Maragalll, d'en Mas, d'en Laporta o de qualsevol altre...

    ResponElimina
  2. Per tenir tots els punts et faltaria:
    1. El carnet del Barça.
    2. Tenir botiga, especialment de queviures. (anys en rera d'ultramarins)
    3. Anar a missa sinó cada diumenge, com a mínim la missa del gall, entrerraments, batejos, comunions i d'altres festes.
    4. Tenir "querida".
    5. El punt d'exel·lència és el nivell D de prefeccionament de català, no n'hi ha prou amb el C.
    6. Putejar a la treballadora de la botiga: valen els crits, mantenir-la amb un sou baix, i d'altres actes denigrants.

    I finalment no pressumeixis tant, que et queden molts punts per ser un Català. A veure: tú a quí votes?
    :-)

    ResponElimina
  3. Molt bona la teva reflexió.

    Però només volia donar-te una pista.

    Em sembla que no li reses prou a la verge de la llibreta de la Caixa?

    És fonamental.

    ResponElimina
  4. es veritat m'ho havia deixat tinc una llibreta a la Santa Caixa, i de tant en tant demano el catàleg de punts... ara la hipoteca no la tinc amb ells... buf, aizò segur que resta

    ResponElimina