dilluns, 7 de juliol del 2008

Retorn amb una birra refrescant que fa estiu!

Fa molts dies que tinc aquest blocs molt parat,podria dir que ja se sap els finals de curs que son carregosos, que m’he estat preparant a consciencia les oposicions... però en el fons tots sonaria a excuses! No?

Bé el que compta es que torno a estar per aquí, apareixent i desapareixent com moltes altres temporades, je,je,je!

En tot cas toca escriure alguna cosa i atenent el que em deien alguns amics deixaré la política de banda, o no ja que com diríem alguns tot és política!

Primer de tot parlar-vos d’una de les meves dèries, passions o manies...segons qui ho miri. Les cerveses en general i les belgues en particular. Aquestes últimes per la quantitat de matisos que podem descobrir en el paladar quan les bevem i lo diferents que poden arribar a ser. Per la meva part les que més repeteixo son la kwak, la Malheur 12, les Golden Carolus, la Belgoo... però n’hi ha moltes d’aconsellables i si algun dia voleu provar quelcom diferent entreu al mon de les de lambik o Geuze (de fermentació espontània)

De les d’aquí em costa trobar-ne que siguin realment diferents, en tot cas esmentar la Woll Damm (per nostàlgia i perquè té cos), la estrella Galícia, i la Rosita de Tarragona. D’aquí a pocs dies aniré a fer una visita a la planta de fabricació que tenen a Tarragona (prometo un comentari i fotos si em deixen)

La veritat és que encara no he trobat aquella cerveses que m’ompli la boca de gust i que em faci retornar a les platges mediterrànies de Catalunya (més enllà de la conya del nou anunci d’estrella, crec que una cervesa hauria ser capaç d’això). I això em genera un gran dubte, que ha de composar un gust que ens retorni a la nostra terra? Ha de ser les herbes (funoll. Romani, matafaluga,...) ha de ser algun fruit (figues, maduixes, cireres d’arboç...), ha de ser productes de la terra o del mar? Accepto idees, opinions i propostes...

Per cert, he dit manies perquè el tema arriba a passió de col·leccionista... una prova d’això :




1 comentari:

  1. les meves preferides són :

    FULLERS LONDON PRIDE (Londres)

    HARVEY'S (Lewes, East Sussex)

    TIMOTHY TAYLOR (kighney, Yorkshire)

    cervesa a pressió, temperatura semifresca, pub britànic!!!!!

    en parlarem a la propera!

    De les franceses:

    PELPHORT !

    ResponElimina