dissabte, 27 de gener del 2007

Resposta atrasada, cinc coses que no saps de mi... o no?

Fa molts dies en Miguel hem passava un meme sobre cinc coses que no sap de mi…vaig donar-hi voltes i al final vaig preguntar a alguns amics quines coses podria explicar... total que aquí en van algunes (tot i que segurament alguns ja les coneixeu)

Puch Condor trail.

Després de passar-me molts mesos anant amunt i avall de les Cinc Sènies a Mataró i al reves amb les derbi Variant de les meves germanes. Em varen donar la oportunitat de comprar-ne una i ja em veieu amunt i avall amb una puch Condor Trail de 49 cc de color vermell. Mirant-ho amb distancia la veritat és que l’estampa devia ser .... (no se quins adjectius posar-hi) però “que me quiten lo bailado”.

Esplai Tu-Tué

La meva entrada en el món de l’educació va ser de la mà d’alguns amics, sense saber molt bé alà on em posava varem constituir un centre d’esplai. En aquells moments dins del marc catòlic de l’escola pia Santa Anna, quan algú amb certa confusió va pretendre fer catequesis en comptes d’esplai varem decidir fer-nos grans i independitzar-nos... però això ja son altres historietes que quan em faci vell aniré explicant als meus nets!

Caravana Teatral

Amb 16 anys em vaig apuntar a unes colònies d’estiu, un xic peculiars, ens convertíem en circ nòmada (i no estic parlant de centres d’interès) durant 5 dies preparàvem un espectacle i la resta de dies de poble en poble a fer-lo en festes majors, de barri o en qualsevol lloc que ens deixàvem. Malabarismes, pallassos, màgia i teatre entre d’altres coses...

La història em va enganxar de manera que al cap d’uns anys, vaig fer els possibles per ressuscitar-les (l’entitat que les organitzava les havia deixat de fer) i varem repetir, casa, pobles i algun que altre numero... aquest cop com a responsable de la Caravana.

Dimoni pastorets

Com molta d’altra gent de la ciutat he fet el meu pas pel escenari de la sala cabañas, la ventafocs, el somni de Bagdad, les dones sàvies i altres petits papers o simples col·laboracions. I evidentment no podia faltar els pastorets, fent de Somiel (un dels lloctinents de Satanàs), en aquell moment, i gràcies a les idees i consells d’en Pere Anglas, li varem intentar donar un gir introduint (en el seu monòleg ) un retorn desesperat al seu regne al adonar-se que han perdut en el seu cop d’estat al Bé. Aquest dies em comentaven que part del que varem introduir encara es manté en l’escena.

Religio

15 anys d’escola pia comporten un recorregut molt llarg i concret entorn de la religió catòlica, i així va ser a l’educació que vaig rebre a casa si va afegir la religiosa a l’escola, lectura de l’avengeli i de textos biblics cada any, comunió, catequesis, confirmació...i no només això, monitor de confirmació, representat dels alumnes al consell pastoral... Desprès d’aquest camí i de donar voltes a les coses i a la vida vaig optar per no creure-hi, i com molts sabeu ara soc un activisme de la Laïcitat. Que consti que no amago ni renego d’aquell camí, en tot cas ha estat la meva educació i ha ajudat a formar la persona que soc ara... conec força bé el que dic quan no comparteixo les ideologies de l’església, i quan reclamo la separació de poders estat església, la religiositat és un valor d’àmbit privat de la gent.

1 comentari:

  1. Ei Joan. Has trigat, però al final has fet una bona feina. Tot plegat, no fa més que confirmar-se que formes part de la família friki. ¡Y a mucha honra!

    ResponElimina